Retourneren
Indien u een artikel wilt retourneren neem dan contact met ons op over het terugsturen. Vermeldt hierbij uw naam, adres, telefoonnummer en het desbetreffende artikel. Artikelen dienen in dezelfde staat retour te worden gestuurd zoals u ze ook ontvangen heeft. Indien een product niet in dezelfde staat verkeerd kan er een bedrag aan kosten in mindering worden gebracht, dit geldt ook voor de verpakking.
Elektronische onderdelen kunnen niet geretourneerd worden.
Wanneer je een onderdeel wilt retourneren dient u contact op te nemen met de klantenservice, hierna zullen wij u een retour formulier sturen om de retour af te handelen.
Binnen Nederland is het retourneren van je bestelling of een gedeelte hiervan binnen 14 dagen mogelijk.
Wanneer je een onderdeel wilt retourneren dient u contact op te nemen met de klantenservice, hierna zullen wij u een retour formulier sturen om de retour af te handelen. Zorg dat je bij het retourneren het product goed verpakt en vul het retourformulier zo volledig mogelijk in.
Maak een keuze uit de volgende stappen:
Stuur zelf de artikelen met voldoende frankering naar het volgende adres; DerbiPartsShop.nl, t.a.v. retouren, Biezenstraat 7, 7751 BC Dalen, Nederland.
Vervolgens bied je het pakketje aan bij een PostNL punt bij jou in de buurt. De bon dien je goed te bewaren omdat dit jouw afgiftebewijs is.
Vind een PostNL punt bij jou in de buurt
(zie ook onze Algemene voorwaarden Artikel 6 t/m 8):
In ons retourbeleid hebben we een aantal uitzonderingen als het gaat om retour sturen van je bestelling. Zo kunnen elektrische delen zoals een CDI of een achterlicht helaas niet geretourneerd worden wanneer de verpakking is geopend.
Uitzonderingen:
Wettelijke garantie
Op alle artikelen die je bij ons koopt zit een wettelijke garantie. Dit betekent dat een artikel bij levering in goede staat moet verkeren en bij normaal gebruik naar behoren moet functioneren.
Naast de wettelijke garantie kijken we ook naar de economische levensduur van het artikel, want het ene product gaat langer mee dan het andere.
Wat is een goed product?
Je moet een artikel in ieder geval een bepaalde tijd zonder problemen kunnen gebruiken. Hoe lang een artikel meegaat, hangt af van wat het is.
Een krukas heeft natuurlijk een langere levensduur dan een paar remblokken. Koop je iets in de uitverkoop? Ook dan heb je recht op een goed artikel.
Wanneer is een product niet goed?
Een artikel is niet goed als het niet compleet is, beschadigd, het kapot is of het niet goed doet bij aankomst consument.
Fabrieksgarantie
Naast de wettelijke garantie geldt voor ''sommige'' artikelen ook fabrieksgarantie. Dit is een aanvulling op de wettelijke garantie die je al hebt. Deze extra garantie geldt voor een bepaalde tijd, bijvoorbeeld voor een jaar. Kijk voor meer informatie over de fabrieksgarantie in de informatie van de fabrikant bij het artikel.
Je rechten tijdens de garantieperiode
Als een artikel niet naar behoren functioneert binnen de toepasselijke garantietermijn, zoeken we zo snel mogelijk naar een passende oplossing. Bijvoorbeeld door een gratis reparatie, een nieuw artikel of teruggave van je geld. Is het probleem met het artikel je eigen schuld? Dan heb je geen recht op gratis reparatie, een nieuw artikel of teruggave van je geld. Heb je het artikel normaal gebruikt maar is het gewoon versleten? Ook dan heb je geen recht op gratis reparatie, een nieuw vergelijkbaar product of teruggave van je geld.
Garantiebewijs
Bij derbipartsshop is de factuur van je bestelling tevens het garantiebewijs van je artikel. Als je aanspraak wil maken op de garantie, dan vragen wij om een kopie van de factuur.
Je factuur kun je terugvinden onder je account bij bestellingen.
Klacht of defect binnen garantie
Meld je een artikelklacht, dan kijken we of de garantiebepalingen, zoals omschreven in de algemene voorwaarden, op je persoonlijke situatie van toepassing zijn.
Als de klacht gegrond is, komen alle kosten (inclusief voorrij- en/of verzendkosten) binnen de garantietermijn voor rekening van derbipartsshop.nl.